چاپ        ارسال به دوست

پیام های سلامتی :

عظمت روح خود را دریابید . برای اندیشیدن و پرداختن به سلامت روان خود هیچوقت دیر نیست

وقتی سلامت روان ما دچار مشکل می‌شود، این مسئله می‌تواند لذت بردن از زندگی را سخت کرده و ممکن است از نظر جسمی و روانی احساس فرسودگی کنیم. بسیاری از این تغییرات می‌توانند جلوی یک زندگی رضایت‌بخش را بگیرند. همه‌ی ما می‌توانیم با یادگیری این‌ که چطور از سلامت روان خود محافظت کرده و آن را بهبود ببخشیم نفع فراوانی به دست بیاوریم.

پیام های زیر برای دستیابی به سلامتی روان خود و خانواده مفید خواهد بود :

v عظمت روح خود را دریابید . برای اندیشیدن و پرداختن به سلامت روان خود هیچوقت دیر نیست.

v با خشم و عصبانیت هیچ کاری از پیش نمی رود بلکه با این روش شما از اهدافتان دورتر می شوید. قاطعیت را جایگزین خشم کنید.

v برای گذشته غمگین و برای آینده نگران نباشید. در زمان حال زندگی کنید.

v اهداف دست یافتنی را که با توانائی هایتان متناسب باشد برای خود انتخاب کنید . اهداف خیلی بزرگ ، دورودراز ، دور ازدسترس و غیر ممکن شما را به ورطه ناامیدی می کشاند.

v از شکست و اشتباه نهراسید زندگی سراسر تجربه است . سعی کنید از اشتباهات خود هرچه بیشتر بیاموزید اما آنها را دوباره تکرار نکنید.

v کرامت انسانی به ثروت و زیبایی و مقام نیست . عزت نفس خود را در گرو دارا بودن هیچیک از این خصوصیات قرار ندهید. والاترین عزت و شایستگی انسان رسیدن به مرا حل بالای رشد ، کمال و تعالی انسانی است.

v در زمان شکست خود را نالایق و بی ارزش ندانید و خود را سرزنش نکنید. گناه عدم موفقیت خود را به گردن دیگران نیندازید بلکه مسئولیت آن را بپذیرید .

v هر شکستی پیش درآمد موفقیتهای بعدی است. با هر بار شکست یک قدم به موفقیت نزدیک تر می شوید.

v عوامل ايجاد كننده آسيبهاي اجتماعي را بشناسيم و با آنها مقابله كنيم.

v نسبت به عوامل مؤثر در آسيبهاي اجتماعي هوشيار باشيم و براي از ميان برداشتن آنها تلاش كنيم.

v يكي از مهمترين ابعاد شيوه زندگي سالم، ارتقاء سلامت روان است.

v مشاركت هاي مردمي، پشتوانه تأمين سلامت روان جامعه است.

v اهمیت سلامت روان خود را دریابید . برای اندیشیدن و پرداختن به سلامت روان خود، هیچوقت دیر نیست.

v با خشم و عصبانیت هیچ کاری از پیش نمی رود بلکه با این روش شما از اهداف مورد نظر دورتر می شوید. قاطعیت را جایگزین خشم کنید.

v برای گذشته غمگین و برای آینده نگران نباشید، در زمان حال زندگی کنید.

v اگر نمی توانید چیزی را تغییر دهید، با آرامش آن را بپذیرید.

v اهداف دست یافتنی را که با توانائی هایتان متناسب باشد برای خود انتخاب کنید . اهداف خیلی بزرگ ، دور ازدسترس و غیر ممکن، شما را به ورطه ناامیدی می کشاند.

v از شکست و اشتباه نهراسید، زندگی سراسر تجربه است . سعی کنید از اشتباهات خود هرچه بیشتر بیاموزید اما آنها را دوباره تکرار نکنید.

v کرامت انسانی به ثروت و زیبایی و مقام نیست . عزت نفس خود را در گرو دارا بودن هیچیک از این خصوصیات قرار ندهید. والاترین عزت و شایستگی انسان رسیدن به مرا حل بالای رشد ، کمال و تعالی انسانی است.

v مشکلات روانی خود و اعضای خانواده تان را جدی بگیرید و برای درمان آنها اقدام کنید.

v شأن انسان ها به ارزشهاي معنوي و اخلاقي شان است، بيماري روانپزشكي بر ارزشهاي انساني تاثير سوئي ندارد.

v افراد مبتلا به اختلالات روانپزشكي را تنها نگذارید، آنها را طرد نکیند ، آنها را مسخره نكنيد، در کنارشان باشید و از آنها حمایت کنید.

v افراد مبتلا به اختلالات روانپزشكي نیازمند حمایت و مراقبت از سوی خانواده هستند .

v به افراد مبتلا به اختلالات روانپزشكي احترام بگذاريد و حقوق انساني آنان را رعايت كنيد.

  • v بياييد تلاش كنيم تا انگ بيمار رواني را در جامعه از بين ببريم.
  • v به هيچكس حتي به افرادي داراي مشكلات روانپزشكي هستند، برچسب و انگ بيمار رواني نزنيد.
  • v به شأن و حرمت انساني بيماران رواني احترام بگذاريد.
  • v بيمار رواني قبل از اينكه يك بيمار باشد يك انسان است و از حقوق انساني برابر با تمام افراد جامعه برخوردار است.
  • v بيماران رواني براي رسيدن به بهبودي به حمايت، مراقبت، توجه و محبت اعضاي خانواده و مراقبين خود احتياج دارند.
  • v به بيماران رواني رواني احترام بگذاريم و با آنها بدرفتاري نكنيم.
  • v ترس از شناخته شدن فرد به عنوان "بيمار رواني" مانع مراجعه به موقع فرد به پزشك شده و منجر به مزمن شدن بيماري،تاخير در بهبود وعوارض جبران ناپذير مي شود.
  • v برچسب "بيمار رواني" باعث ايجاد تبعيض،پيشداوري غير موجه از سوي ديگران و نهايتاً انزوا و محروميت از حقوق اجتماعي مي شود.
  • v با بيماران مبتلا به اختلالات روانپزشكي و خانواده آنان مانند ساير بيماران همدلي كنيم.
  • v بيماران روانپزشكي در جمع خانواده از حمايت هاي عاطفي بيشتري برخوردار هستند.
  • v حمايت هاي خانوادگي و اجتماعي بيشتر باعث بهبود سريعتر بيماري روانپزشكي شده و عوارض ناشي از آن كاهش مي يابد.
  • v بستري بيماران روانپزشكي در بيمارستان هاي عمومي در مقايسه با بيمارستان هاي صرفا روانپزشكي بازگشت به وضعيت نرمال و حضور فعال در جامعه را تسهيل مي كند.
  • v افسردگي يک بيماري روانپزشکي است که با درمان بهبود مي‌يابد.
  • v افسردگي يک بيماري است. بيماري افسردگي قابل درمان است.
  • v به خاطر داشته‌باشيد که افسردگي تنبلي نيست، افسردگي يک بيماري است که قابل درمان است.
  • v افسردگي با مصرف داروي مناسب، مشاوره و رواندرمانی قابل کنترل است.
  • v عصبانيت و پرخاشگري با مشاوره و نيز مصرف داروي مناسب قابل کنترل است.
  • v افسردگي يک بيماري است، خود و يا ديگران را به خاطر افسردگي سرزنش نکنيد و در پي درمان باشيد.
  • v بيماري روان را مانند بيماري جسم، جدي بگيريم.
  • v با هم براي زندگي بهتر بيماران اسكيزوفرني تلاش كنيم.
  • v با شناخت بموقع بيماري اسكيزوفرني مي توان از افت عملكرد و پيشرفت بيماري پيشگيري كرد.
  • v خانواده و مراقبين ؛بيماران مبتلا به اسكيزوفرنيارا تنها نگذاريم.
  • v خود باوري، اعتماد به نفس و اميد سه كليد درمان بيماريهاي مزمن هستند.
  • v بيماران روانپزشكي نيازمند حمايت و مراقبت از سوي خانواده هستند.
  • v داروهاي روانپزشكي بايد حتماً با نظر پزشك يا متخصص تجويز شود و از مصرف خودسرانه آنها و خود درماني بايد اجتناب شود.
  • v داروهاي روانپزشكي را نبايد بدون تجويز پزشك قطع كرد و دوز آنها را كم يا زياد كرد.302

 


١١:٤٠ - دوشنبه ١٩ آبان ١٣٩٣    /    شماره : ١٧٣٤٠    /    تعداد نمایش : ١٨٥٦