چاپ        ارسال به دوست

چه غذاهایی در وعده سحری بخوریم؟


یک کارشناس تغذیه گفت: در وعده سحری و افطار از پرخوری، مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی و غذاهای حاوی مقادیر زیاد قندهای ساده مانند قند، شکر، زولبیا و بامیه پرهیز کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مینو طاهری گفت: وعده سحری بهتر است حاوی مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی، شیر و حبوبات و مشابه وعده ناهار با حداقل مقدار روغن و چربی باشد و غذای اصلی در این وعده صرف شود.
وی اضافه کرد: انواع چلوخورش‌ها و پلوهای مخلوط با حبوبات و سبزیجات مانند عدس پلو، لوبیا پلو و سبزی پلو به همراه مرغ، ماهی یا گوشت و سبزی‌های تازه مانند سبزی خوردن یا سالاد و ماست برای این وعده مناسب هستند.

طاهری یادآور شد: بلافاصله بعد از اتمام سحری از نوشیدن چای اجتناب کنید، زیرا جذب آهن را کاهش می‌دهد و بهتر است از میوه‌ها و آب استفاده کنید. نوشیدن زیاد چای در وعده سحری باعث افزایش ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن و بروز تشنگی در طول روز می‌شود.
این کارشناس تغذیه توصیه کرد: در وعده سحری و افطار از پرخوری، مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی و غذاهای حاوی مقادیر زیاد قندهای ساده مانند قند، شکر، زولبیا و بامیه پرهیز کنید.
وی گفت: صرف کربوهیدرات‌های مرکب در سحر که زمان هضم آنها طولانی‌تر است، باعث می‌شود شما کمتر گرسنه شوید. حلیم یک منبع عالی پروتئین و از غذاهائی است که دیر هضم می‌شود.
طاهری افزود: خرما یک منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیوم است. مغزها نیز غنی از پروتئین و فیبر و دارای حداقل چربی هستند. موز یک منبع خوب پتاسیم، منیزیوم و کربوهیدرات است.
این کارشناس تغذیه در پایان یادآور شد: مصرف زیاد آب یا آب میوه در صورت امکان در فاصله بین افطار و زمان خواب باعث تامین آب مورد نیاز بدن می‌شود.

 


١٠:٣٧ - شنبه ١٣ تير ١٣٩٤    /    شماره : ٢٠١١٣    /    تعداد نمایش : ٨٢٩







 

 

 

 


 

 

مصاحبه ها و مقالات
 ١٠:٥١ - چهارشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
 ٠٩:٠٦ - شنبه ٩ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
 ٠٧:٤٦ - چهارشنبه ٣١ تير ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
 ٠٧:٤٢ - چهارشنبه ٣١ تير ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
پیوندهای مفید