• 1398/05/09 - 13:11
  • 33
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

گسترش ابعاد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی قم/آموزش ها باید در راستای پاسخگو بودن امر سلامت باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر گسترش ابعاد بین المللی فعالیت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این راستا قدم هایی برداشته شده و از پتانسیل های قم در تربیت دانشجویان، شیعه از دیگر کشورها به ویژه عراق و افغانستان استفاده می کنیم تا به کشور خود بازگشته و ارائه خدمت کنند، که حرکت های اولیه و نوید بخش انجام شده است.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  با تاکید بر گسترش ابعاد بین المللی فعالیت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این راستا قدم هایی برداشته شده و از پتانسیل های قم در تربیت دانشجویان، شیعه از دیگر کشورها به ویژه عراق و افغانستان استفاده می کنیم تا به کشور خود بازگشته و ارائه خدمت کنند، که حرکت های اولیه و نوید بخش انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در جلسه هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برگزاری چنین جلساتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ارتباط با اعضای هیئت های علمی همواره مورد تاکید است که یکی از اهداف این جلسات، بررسی نقش اساتید در راستای برنامه ریزی، تصمیم سازی و اثرگذاری فعالیت های آنها و بهره گیری از نظرات در تصمیم گیری ها خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع آموزش و پژوهش و اهمیت این دو موضوع گفت: در راستای تحولی که در حوزه سلامت در کشور رخ داد، تمامی بسته های بهداشتی، آموزشی، پژوهشی و درمانی را شامل می شد که در حوزه آموزش با بسته هایی که ابلاغ شد، تحول قابل توجهی در حوزه آموزش پزشکی کشور رقم زد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: از جمله این تحول ها در بخش کوریکولوم های آموزشی در سطح آموزش پزشکی و رشته های پرستاری و تخصصی بالینی بود که سیاست هایی اتخاذ شده به نحوی است که تمامی مسائل به صورت جامع نگر دیده شده و در این زمینه در راستای بهبود وضعیت آموزش در کشور و در راستای اینکه آموزش باید پاسخگوی تحقق نیازهای سلامت باشد، رقم خورده است.

وی گفت: طبق سیاست وزارت بهداشت، دانشگاه ها در بسته های تحول، ماموریت گرا شده اند که یک سیاست سنجیده است که بر اساس توان دانشگاه ها علاوه بر اقدامات خود، ماموریت های خاصی نیز ارائه شده که در دانشگاه علوم پزشکی قم ماموریت دانشکده سلامت و دین بوده و این ماموریت ویژه در سطح کشور است تا بتواند نیازهایی که در خصوص ارتقا و ضرورت ارتباط بیشتر حوزه های علمی دانشگاهی با حوزه های دینی و به ویژه پتانسیل دینی قم در معیار جهانی دارد، در عرصه های فقه پزشکی و سئوالات بدون پاسخ در مورد سلامت معنوی و ... را پاسخگو باشد.

دکتر ایرانی خواه با تاکید بر گسترش ابعاد بین المللی فعالیت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این راستا قدم هایی برداشته شده و از پتانسیل های قم در تربیت دانشجویان، شیعه از دیگر کشورها به ویژه عراق و افغانستان استفاده می کنیم تا به کشور خود بازگشته و ارایه خدمت کنند، که حرکت های اولیه و نوید بخش انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به موضوع پژوهش گفت: خوشبختانه کشور ما در زمینه حرکت در راستای مرجعیت علمی به موفقیت های بی نظیری رسیده و در زمینه شاخص های پژوهشی رتبه خوبی داشته و در منطقه حرف اول را می زند.

وی بیان داشت: در راستای ارتقا کیفی در زمینه آموزش و پژوهش باید این را همواره متذکر شویم و بکوشیم تا این امر روز به روز ارتقا یابد، البته این را هم باید بدانیم که دشمنان جمهوری اسلامی بعد از اینکه این موضوعات علمی مطرح شده، با قصاوت بیان کرده اند چطور با این تحریم ها توانسته اید چنین جایگاهی پیدا کنید؟ که در عین حال مسئولان وزارتخانه نیز پاسخگو بوده اند اما باید ما نیز مراقب باشیم که بداخلاقی در زمینه امر پژوهش را شاهد نباشیم.

دکتر ایرانی خواه بیان داشت: مسئولان دانشکده ها باید موضوع پژوهش ها را مانیتوریگ لازم انجام و آفت های موجود در این عرصه را شناسایی و در راستای مقابله با آن بکوشند.

وی با اشاره به وضعیت پژوهش در قم اشاره کرد و گفت: قم باید به عنوان شاخص در امر پژوهش معرفی شود که می توانیم در این زمینه نیز برنامه ریزی کرده و عنوان کنیم که قم این مقدار کارهای پژوهشی داشته و هیچ گونه سو رفتار در زمینه های پژوهشی نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: آموزش ها باید در راستای پاسخگو بودن به امر سلامت باشد و از سوی دیگر باید کوشید تا بنیان صحیح در دانشکده ها گذاشته شود و هم در جهت اساتیدی که اضافه می شوند و هم شاخص های پذیرش اساتید دقت نظر بیشتری شود.

دکتر ایرانی خواه با تاکید بر تربیت فارغ التحصیلان توانا گفت: شاخص های کیفی در این زمینه باید ارتقا یابد تا شاهد خروجی هایی که مطابق نیاز کشور نیست، نباشیم و اگر دانشجویی در هر حوزه ای است و اساتید تشخیص دهند که توانایی ندارند، باید آنها را به سمت رشته هایی که توانایی دارند، هدایت کنیم.

 

  • گروه خبری : اخبار ویژه
  • کد خبر : 33182
کلمات کلیدی